15 Mart 2009 Pazar

Web sitelerindeki rahatsız edici reklamlar

Okuyucuyu zora sokan ve içeriğin önündeki en büyük engel bu reklamlar. Bu tarzda gözüme batan en büyük reklam, beyazperde'nin mynet'e satılmasından sonra gerçekleşmişti. Daha sonraları beyazperde'yi tamamen okumayı bırakmama sebep olan bu reklamlar sayfanın abartmıyorum %70'ini doldurmuştu. Hatta o günlerde screenshot'ta almıştım. Bulursam göstereceğim..

Sonra arasıra takip ettiğim bir site olan shiftdelete'de böyle reklamlar görmüştüm. Sahibini tanıdığım için mesajla bildirmiştim ve sponsorluk anlaşmalarından dolayı böyle olduğunu ve kendisi de rahatsızlık duyduğunu, ileride düzene sokacağını söylemişti. Şu an bakıyorum da, düzelmiş epey.

Bunun gibi diğer uyuz edici reklamlar ise, şüphesiz son günlerin popüler kandırmaca usülünden biri olan "100 kontör kazandınız" ve türevi reklamlardır. Bu reklamlar ringofon ve benzer servislerin, numaranızı alıp sizi zorla abone yaptığı ve kontör kazandırmak yerine haberiniz olmadan kontörünüzü silmeye yöneliktir.

Hepsine itirazım var.

Hiç yorum yok: